Jak zgłosimy wyznaczenie Inspektora?

JAK ZGŁOSIMY WYZNACZENIE INSPEKTORA?

Jeśli wyznaczyłeś inspektora ochrony danych musisz zgłosić go do Prezesa Urzędu.

Zgodnie z art. 10 projektu ustawy o rozporządzeniu o ochronie danych, podmiot który wyznaczył inspektora ochrony danych, musi zawiadomić Prezesa Urzędu o jego powołaniu w terminie 14 dni od dnia wyznaczenia, przekazując jego dane osobowe, czyli imię i nazwisko oraz dane kontaktowe np. adres e-mail lub numer telefonu. Podmiot może przekazać dane przez pełnomocnika wraz z pełnomocnictwem w formie elektronicznej.

 Do zgłoszenia oprócz danych, należy przekazać:

  • imię i nazwisko oraz adres zamieszkania administratora lub podmiotu przetwarzającego jeśli jest osobą fizyczną,
  • firmę przedsiębiorcy oraz adres firmy administratora lub podmiotu przetwarzającego jeśli jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,
  • pełną nazwę oraz adres siedziby, gdy administratorem lub podmiotem przetwarzającym jest podmiot inny niż wskazany wyżej,
  • numer identyfikacyjny REGON - jeżeli został nadany,

Ponadto podmiot jest zobowiązany do powiadamiania Prezesa Urzędu o każdej zmianie danych związanych z inspektorem ochrony danych, w terminie 14 dni od dnia wprowadzonej zmiany lub odwołania.

Każdy podmiot ma obowiązek zawiadomienia o wyznaczeniu inspektora, drogą elektroniczną, wraz z podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Pamiętaj, że wyznaczając inspektora ochrony danych, masz obowiązek udostępnienia dane inspektora na swojej platformie, stronie internetowej lub w sposób ogólnie dostępny w miejscu prowadzenia działalności.

Masz pytanie? Nie wiesz jak przeprowadzić audyt? Zrobimy to za Ciebie! Skontaktuj się z nami, poprzez:

formularz kontaktowy: kliknij tutaj

adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefon: 32 494 33 20 lub 791 815 607