Bezpieczeństwo cyfrowe to obecnie priorytet nie tylko dla dużych firm, ale także dla uczelni wyższych edukacyjnych, instytucji i organizacji korzystających z platform e-learningowych. Wdrożenie dyrektywy NIS2 pozwala na zwiększenie odporności na cyberataki oraz ochronę danych osobowych uczestników kursów, co jest kluczowe w dobie zdalnej edukacji i cyfrowej transformacji.
Blog
Współczesne firmy stawiają na dynamiczny rozwój swoich pracowników, a jednym z najbardziej efektywnych narzędzi do tego celu są platformy e-learningowe. W erze pracy zdalnej i globalnej rywalizacji, e-learning stał się standardem w procesie szkoleniowym, oferując oszczędność kosztów i elastyczność. Jednak posiadanie platformy to dopiero pierwszy krok – aby w pełni wykorzystać jej potencjał, organizacje muszą stale monitorować, analizować dane i korzystać z nowoczesnych technologii.
Wdrożenie NIS2 na platformie e-learning typu open source, Moodle™, Open edX® czy Chamilo, wymaga starannego planowania i koordynacji działań. Oto kluczowe kroki, które należy podjąć:
Platformy typu open source, takie jak Moodle™, Open edX® czy Chamilo, zyskały ogromną popularność ze względu na swoją elastyczność, dostępność oraz możliwość dostosowywania do indywidualnych potrzeb użytkowników. Niemniej jednak, ze względu na ich otwartą architekturę, wdrożenie zaawansowanych środków bezpieczeństwa w zgodzie z Dyrektywą NIS2 może napotykać na pewne wyzwania.
W dzisiejszych czasach bezpieczeństwo cyfrowe odgrywa kluczową rolę w każdej organizacji. Dotyczy to szczególnie uczelni państwowych i prywatnych, firm i instytucji korzystających z platform e-learningowych, które gromadzą i przetwarzają duże ilości danych osobowych oraz poufnych informacji. W związku z tym wdrożenie Dyrektywy NIS2, mającej na celu zwiększenie odporności cybernetycznej, stało się niezbędne również w kontekście platform e-learning typu open source, takich jak takie jak Moodle™, Open edX® czy Chamilo.
W dzisiejszych czasach raportowanie jest nieodłącznym elementem wielu dziedzin życia. Bez raportów ciężko byłoby podejmować decyzje, planować działania czy monitorować postępy projektów. Dlatego coraz częściej wykorzystuje się programy, które wspomagają proces raportowania i wykorzystują w tym celu sztuczną inteligencję.
Sztuczna inteligencja to dziedzina informatyki, która odgrywa coraz większą rolę w wielu dziedzinach życia. W tym poście poruszymy temat wykorzystania sztucznej inteligencji w e-learningu.
E-learning stał się popularnym sposobem na zdobywanie wiedzy i umiejętności. Jednak, aby taki sposób nauki był skuteczny, treści edukacyjne muszą być interaktywne i angażujące. W tym poście przedstawimy kilka najlepszych sposobów na tworzenie takich treści.
W dzisiejszych czasach e-learning stał się niezwykle popularnym i skutecznym sposobem na zdobywanie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności. Jednakże, wraz z rozwojem tej formy edukacji, pojawiają się również kwestie prawne i regulacyjne, z którymi muszą zmierzyć się zarówno dostawcy usług e-learningowych, jak i sami użytkownicy.